Automobilový tunel Strahov
INVESTOR:
Magistrát hl. města Prahy
odbor městského investora
Praha 1, Vyšehradská 51
Přímý investor:
Výstavba inženýrských staveb a. s.
Praha 4, Bezová 1658
DODAVATEL:
Metrostav a. s.
Koželužská 2246, Praha 8 180 00
Tel.: 02/667 09 331
Fax: 02/667 09 187
PROJEKTANT:
PÚDIS a. s.
Praha 10, Nad vodovodem 2/169
DOBA VÝSTAVBY:
1985 - 11/1997
INVESTIČNÍ NÁKLADY:
4 811 Mil. Kč
TECHNICKÁ DATA:
Součást pražského komunikačního systému, Srahovský automobilový tunel, propojuje Smíchov s Břevnovem ve dvou dvoupruhových tunelových troubách s úrovňovým napojením na stávající komunikační síť v Břevnově a mimoúrovňovým napojením na Smíchově.
Pro návrh realizace tunelu byly rozhodující rozměry příčného profilu tunelu, kvalita geologického prostředí, jeho proměnlivost a výška nadloží nad klenbou.
Vzhledem k rozměru příčného řezu - 125 m2 a geologickým poměrům - byla zvolena pro ražbu modifikovaná jádrová metoda. Čelba tunelu byla rozdělena na čtyři části, dva opěrné tunely, přístropí a opěří se spodní klenbou. V úsecích s obtížnými geologickými poměry u portálů byly použity pološtíty. V místech s výhodnějšími geologickými podmínkami, ve středních úsecích tunelů, byly použity speciálně upravené erektory.
Přibližně uprostřed tunelů navazují na obě trouby větrací šachty. Větrání tunelu je příčné s nuceným oběhem. Vozovka Strahovského tunelu je tvořena spojitě vyztuženou cementobetonovou deskou.
CELKOVÉ ZÁKLADNÍ ÚDAJE:
Celková délka tunelu: |
2000 m |
z toho raženo: | 1544 m |
hloubené části: | 460 m |
budované tunely: | západní a střední |
počet jízdních pruhů: | 2 |
šířka jízdního pruhu: | 3,5 m |
podjezdná výška: | 4,8 m |
podélný sklon: | 3,2 % |
max. hloubka nivelety pod terénem: | 88,6 m |