VYUŽITÍ TECHNOLOGIE AT-SYSTÉM
|
1. ÚVOD |
2. OBLASTI VYUŽITÍ A NASAZENÍ AT- SYSTÉMU V PODZEMNÍM A PODPOVRCHOVÉM STAVEBNICTVÍ |
A. Kotvení | - provedení stálých kotev - provedení dočasných kotev |
B. Zajištění stability podzemních děl | - ochranné deštníky - provedení mikropilot |
C. Injektáže | - systém injektážních trubek |
D. Odvodňovací vrty | - systém drenážních trubek |
3. STRUČNÁ CHARAKTERISTIKA
|
Obr. 1 Rozsah použití
Po provedení systému vývrtů zajištěných výpažnicí je v návaznosti na zpracovaný
technologický postup dále možno provést další pracovní operaci - provedení tlakové
injektáže a stabilizaci horninového prostředí.
3.1. PRINCIP VRTNÉ ČÁSTI
Základním prvkem AT- systému je dělená centrická korunka, které se skládá
ze dvou částí. Roubíková pilotní korunka a obrysová korunka vrtá vývrt, nepatrně
větší než je vnější průměr výpažnicové trubky, tak aby bylo umožněno současné
zatahování zvolené výpažnicové trubky. Pilotní korunka provádí až 80% vrtací
práce a díl energie nárazu se převádí na obrysovou korunku. Cíleným uspořádáním
výplachových a zpětných kanálků se dosáhne efektivního odtěžení drtě. Toto inovační
uspořádání zaručuje vysoké postupy.
Po dosažení vývrtu na stanovenou hloubku je ve vývrtu pravotočivým pohybem vrtné
kolony demontována obrysová korunka, která zůstává ponechána na dně vývrtu.
Po demontáži obrysové korunky je úplné vrtné soutyčí, včetně pilotní korunky,
vytaženo z výpažnicové trubky, která zůstává ponechána ve vývrtu k jeho zajištění.
3.2. POPIS VRTNÉ ČÁSTI (obr.č.2)
Obr. 2 Schéma vrtné části
1. Pilotní korunka | speciálně vyvinutá korunka, přes níž se část energie úderu přenáší na obrysovou korunku, příp. nárazník |
2. Obrysová korunka | jejím úkolem je vyvrtat prostor pro současně taženou výpažnicovou trubku. Na závěr vrtacího procesu je obrysová korunka oddělena od pilotní a zůstává ve vývrtu |
3. Nárazník | jeho úkolem je zatahovat výpažnicovou trubku do vrtu prostřednictvím impulsu předaného pilotní korunkou |
4. Adaptér | adaptér umožňuje spojení mezi pilotní korunkou a hvězdicovým vedením |
5. Hvězdicové vedení | zajisťuje, že i při prohnutí vrtného soutyčí nedojde k vychýlení pilotní korunky |
6. Naváděcí roura | její délka je volena tak, aby ve spojení s naváděcím soutyčím byl dán odpovídající přesah mezi koncem výpažnicovén trubky a vrtné tyče |
7. Naváděcí soutyčí | vrtné soutyčí opatřené T-závitem |
8. Výpažnicové trubky | pro vzájemné spojení jsou opatřeny vnitřním a vnějším závitem, trubky mohou být opatřeny injektážními ventilky v požadované rozteči |
9. Prodlužovací soutyčí | jejich délka je totožná s délkou výpažnicových trubek |
4. PRAKTICKÉ VYUŽITÍ
|
5. ZÁVĚREM
|